tirsdag 8. mars 2011

The mask is the key.



This is the backstreet of a southern town in the 40s, the heart of Africa and the deep dark of a little caribbean island only William Seabrook would have liked to see. And what a great time I had painting it, with Nina Simones "Sinnerman" on the system and a free flow of colors and Negrita rum all over my inner and outer space. A fair bit of the inspiration behind this picture came from the first part of the "Book of the dead" about the history of the zombie in the cinema..

3 kommentarer:

  1. Jeg har fulgt bloggen din i over 1 og et halvt år og jeg kan se att du har forbedret deg for hvert innlegg.
    Jeg har lest bloggen din nesten siden du begynte og blogge!. Det var faktisk du som fikk meg til og blogge, Jeg digger deg og bloggen din så hardt!
    Du har ett talent å håper du tar det med deg videre i livet!
    Digger bloggen din og kommer alltid til å gjøre det!

    SvarSlett
  2. Det var jammen koslig.. Jeg digger bloggen din også.

    SvarSlett
  3. Likte dette bildet skikkelig godt. Fine farger, masse detaljer.

    SvarSlett